Pedofilové nejsou jen zlí maniaci

13. října 2014 v 0:25 | Yasminn |  Přemýšlím a dumám
Vím, že je to dost kontroverzní téma, o kterém se dá hovořit hodiny. Já ale cítím potřebu napsat, jaký na to mám já pohled. Že naprostá většina pedofilů nikdy nezneužije žádné dítě a že pokud tolerujeme homosexualitu, měli bychom tolerovat i tuto sexuální anomálii. Nejčastější námitkou bývá, že homosexuál není nebezpečný společnosti. K tomu se dá říct jen to, že stejně tak jen hrstka pedofilů někdy zneužije děti, což tvrdí i statistiky - jen 10% případů zneužívání dětí mají na svědomí pedofilové, zbytek lidé s "normální" sexualitou, pro než je jen dítě nejsnazší oběť.
A když jsme u statistik - jen zhruba 2% pedofilů někdy zneužijí dítě, pedofilů je přitom ve společnosti dle statistik tři ža pět procent populace. Je to tedy přibližně stejně rozšířená anomálie, jako homosexualita.

Problém bývá už jen při definování slova "pedofil". Často je tím myšlen člověk, který má rád o dost mladší ženy, než je on sám, což může znamenat, že muži je šedesát a ženě dvacet. Tady se samozřejmě o pedofilii nejedná.
Stejně tak se nejedná o pedofilii, pokud někoho přitahuje dívka pod zákonem, ale už v pubertálním nebo postpubertálním období - například čtrnáctiletá slečna.
O pedofilii jde, pokud je člověk sexuálně i citově přitahován dětmi, které ještě nemají vyvinuty pohlavní znaky, tedy těmi, kteří ještě nejsou v pubertálním období. Většinou se jedná o dívky zhruba do dvanácti, třinácti let.



Samozřejmě, pedofilií trpí i ženy. V porovnání s muži je jich ale jen hrstka - nebo to umějí mnohem lépe ovládat a potlačovat. Administrátor webu pedofilie-info.cz uvádí, že na jeho stránky chodí i ženy, které přitahují děti a občas se nějaká žena najde i v ordinacích odborníků.

A když už jsme u toho, co se v ordinacích děje?
Vyléčení pedofilie není možné, jak jsem už psala, jde o celoživotní sexuální orientaci, stejně jako homosexualita. Je ale možné naučit se s touto "poruchou" žít, ovládat svou touhu, získat objektivní náhled na vlastní sexualitu a tím minimalizovat riziko, že se pacient proviní proti zákonům (nejen státu, ale i morálky). To je obvykle doplněno podáváním léků, které mají tlumit sexuální puzení. Tyto léky snižují hladinu testosteronu v těle a jde v podstatě o chemickou kastraci.
Většina pacientů účinky léků hodnotí pozitivně, neboť se zbaví (alespoň částečně) nepříjemných sexuálních fantazií, které nikdy nemůžu uskutečnit.

Léčbu lze mimochodem podstoupit i dobrovolně, většinou je ale nařízena lidem, u kterých je prokázáno, že jsou nebezpeční pro společnost (nebo už nějaké dítě zneužili či se o to pokusili). Většina pedofilů ale dokáží jakž takž normálně žít, aniž by se někdy pokusili své fantazie uskutečnit.

Zajímavým tématem k diskuzi je také otázka, zda legalizovat dětskou pornografii - viz článek od Lúmenn. Ještě než stihnete otevřít ústa k námitkám a vyjádření zhnusení musím říct, že jde samozřejmě o legalizaci pornografie, kde NEBYLO zneužito dítě. Tedy například o literaturu a počítačovou grafiku. Zneužití dítěte je stále ohavný čin, který zasluhuje trest a který nikdo neobhajuje. Ani samotní pedofilové ne.

Snad už chápete, co tím vším chci říct. Pedofil je také člověk. Je to člověk, který za svou orientaci na děti nemůže a musí s ní celý život žít a bojovat. A musí to být těžké, protože musí celý život skrývat svou sexualitu a nikdy své fantazie nezažít. A ano, většina lidí se dokáže ovládat. Z jistého úhledu pohledu je toto sebeovládání obdivuhodné.
Sami pedofilové ale většinou uváději, že nejbolestnější není touha, kterou nemohou uskutečnit, ale právě to, že o své orientaci nemohou mluvit, musí ji skrývat a nemohou o svých touhách a pocitech mluvit otevřeně, aniž by byli pranýřováni i ti, co se nikdy ničeho špatného nedopustili.

Viděli jste film Nymfomanka?
Když se hlavní postava Joe začne živit nelegálním vymáháním dluhů, snaží se dlužníka vždy nějakým způsobem mučit, aby dlužník raději zaplatil a ukončil utrpení. A když má jednou dostat peníze od člověka, jehož sexualita je pro ní nečitelná - a Joe, která měla tisíce mužů, v tomhle číst opravdu dokáže -, použije originální způsob. Nechá ho přivázat na židli, vypráví mu několik erotických příběhů, kdy v každé dominuje jedna sexuální úchylka a čeká, kdy se mu postaví. Stane se tak právě při vyprávění pedofilního příběhu, což je pro muže utrpením, prtože svou sexualitu skrýval pravděpodobně i sám před sebou a nevěděl (nebo si nepřipouštěl), že by on sám byl pedofil.
Joe pak tuto příhodu vypráví muži jménem Seligman, který je zhnusený a nechápe, proč ho Joe lituje. A právě dialog, který spolu vedli, chci zveřejnit:

Seligman: Takový prasák!
Joe: Zželelo se mi ho.
Seligman: Zželelo?
Joe: Ano, právě jsem mu zničila život. Nikdo nevěděl jeho tajemství, pravděpodobně ani on sám. Je mi ho líto.
Seligman: To je neuvěřitelné.
Joe: Ne, poslouchejte mě. Tohle byl člověk, který byl úspěšný v potlačování své touhy. Nikdy do ní nebyl zasvěcen, dokud jsem ho nedonutila. Žil život plný odepírání a nikdy neublížil duši. Myslím, že je to obdivuhodné.
Seligman: Ať se snažím jakkoli, nedokážu najít nic obdivuhodného na pedofilii.
Joe: To proto, že přemýšlíte o mizivé menšině lidí, kteří opravdu ubližují dětem. Většina nikdy nezažije své představy. Přemýšlejte o jejich utrpení. Sexualita je ta největší síla lidských bytostí. Narodit se se zakázanou sexualitou musí být bolestné. Pedofil, který dokáže projít život s hanbou své touhy a zároveň ji nikdy neuskutečnit zasluhuje medaili.


A na závěr jedna velmi osobní vsuvka. S tím, co píšu, jsem se nikdy veřejně nesvěřila, ale k tématu to patří. Pokud si někdo myslí, že zlehčuji zneužívání děti (a já opět a stále dokola opakuji, že zneužít dítě je hrozné a já tím opovrhuji), tak ať bere na vědomí, že jako dítě jsem sama byla opakovaně sexuálně zneužívaná. Nevím (a nikdy se nedovím), zda ten člověk byl pedofil, nebo člověk s normální sexualitou, pro něhož jsem jen byla nejsnazší oběť. Trvalo to asi rok, bylo to to nejhnusnější, co jsem kdy zažila a dodnes z toho mám psychické problémy.
Přesto obhajuji pedofily (kteří nedělají nic špatného).

Budu ráda za Vaše komentáře a názory, samozřejmě jsem připravená na negativní a nesouhlasející komentáře.
 

17 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Woneye Woneye | 13. října 2014 v 8:54 | Reagovat

A co budeme tolerovat příště? Vrahy?
Přes čáru tohle, jeden velkej bullshit.

2 Yasminn Yasminn | E-mail | Web | 13. října 2014 v 8:58 | Reagovat

[1]: Četl/a jsi vůbec článek? Vrazi ubližují lidem. Pedofilové (alespoň většina) ne.

3 eL eL | 13. října 2014 v 9:03 | Reagovat

S článkem souhlasím. Zde se neobhajují pedofilové co ubližují dětem, ale pedofilové, kteří trpí touto úchylkou, musí s tím žít celý život a ovládají se. A že jich je dost. Lépe bych to sama nevyjádřila a sdílím názor autorky.

4 Akim Akim | E-mail | Web | 13. října 2014 v 10:41 | Reagovat

Také souhlasím s článkem. Ono je to velmi těžké. Ve mě se pochopitelně také vaří krev, jedná-li se o zneužívání dětí. Ono se nabízí "jednoduché" řešení. Zkrátka každého, kdo trpí pedofilií okamžitě zavřít, případně popravit. Takže by tu byl novodobý hon na čarodějnice. Souhlasím s tím, že je nutno toto téma odtabuizovat, protože je potřeba, aby tito lidé měli pocit, že se s nimi bude zacházet jako s pacienty a ne jako s monstry. Tito lidé musí popřít sami sebe, svojí sexualitu, čímž v podstatě zvyšují riziko nekontrolovaného chování (stejně jako u lidí žijících v celibátu). Je nutno jim poskytnout jakousi substituci (třeba v podobě toho "legálního" porna). Nejde o to, tuto úchylku tolerovat, jde o to pomoci těmto lidem  s touto úchylkou žít, aniž by někoho ohrozili.

5 Akim Akim | E-mail | Web | 13. října 2014 v 10:46 | Reagovat

Jinak jsem moc rád, že vznikají filmy jako je třeba právě Nymfomanka. Ono je většinové publikum bere spíš jako provokaci, ale o sexualitě je nutno se bavit otevřeně, jelikož sexualita skrývá různá podobná "zákoutí", která jsou potřeba řešit.

6 Kika Kika | E-mail | Web | 13. října 2014 v 10:54 | Reagovat

Děkuju Ti mockrát za tento článek. Myslím, že jsem doteď patřila k 95% lidem, kteří si pod pojmem pedofil představí člověka s dodávkou a bonbony v ruce, co láká malé děti a pak jim provede něco otřesného. A hlavně, že jim to provést chce a že to dělá. Myslela jsem si, že je to označení pro člověka, co děti zneužívá.

Dlouho jsem nečetla nic, co by mi až tak otevřelo pusu a neřekla jsem si, že jsem teda byla pěknej zabedněnec. Děkuju. Moc se mi líbí ten Tvůj článek, přirovnání k homosexualitě, je opřen o fakta, a s Tvou osobní vsuvkou mu přikláním velkou váhu.

7 Orida Orida | Web | 13. října 2014 v 11:51 | Reagovat

To som už tiež niekde počula, že skutočný pedofil by dieťaťu neublížil, pretože ich úprimne miluje.
Škoda len, že dnešný svet je tak ovplyvnený sexualitou.

8 Sam Sam | 13. října 2014 v 14:03 | Reagovat

Naprosto souhlasím s článkem. Sám bych to lépe nevyjádřil. Ač mě nikdy nepřitahovaly děti, dovedu si představit tu neskutečnou bolest, která trvá až do konce života. Mít v sobě něco, čím lidé opovrhují, nemoct o tom pomalu nikomu říct ze strachu (a opodstatněného), že se na vás i ti nejbližší budou dívat jako na zrůdu, i když jste vlastně nic trestného nespáchali a sami jste těžce proti tomu. Musí to být příšerné.

9 Yasminn Yasminn | E-mail | Web | 13. října 2014 v 14:17 | Reagovat

[4]: Moc Ti děkuji za všechny milé komentáře. :) A i přínosné, s Tvým "dodatkem" souhlasím.
Přiznávám ale, že mám obvykle problém se o sexualitě bavit otevřeně, zvlášť s cizími lidmi. Na blogu je to ještě něco jiného... Podle mě by tohle mělo spíš patřit do postele a do konverzací mezi dvěma partnery, protože se mi líbí to "tajemství", nebo jak to napsat. Není ot veřejná věc, ale dost intimní. Takže spíš se nebavit otevřeně a veřejně, ale prostě mít otevřený oči a být bez předsudků. Odsuzovat jen činy, ne lidi.

[6]: Já Ti moc děkuji za tento komentář, moc mě potěšil. Přesně to jsem chtěla - aby se někdo zamyslel a dokázal se na to podívat z trochu jiného úhlu.

[7]: To byl vždy. Jen se o tom nesměl veřejně mluvit, řekla bych.

[8]: Děkuji. Právě to je na tom podle mě nejhorší - že je někdo podle jiných "zrůda", aniž by cokoli udělal a že je prostě zavržený až do smrti, ať dělá co dělá.

10 Vé | Web | 13. října 2014 v 16:08 | Reagovat

"Jaký je rozdíl mezi učitelem a pedofilem? Pedofil má děti opravdu rád." Promiň, vzpomněla jsem si na to okamžitě, jen jsem to přečetla.
Původně jsem měla připravenej nesouhlasnej pobouřlivej komentář, ale to ještě než jsem stihla dočíst.
Ale nakonec s tebou ač nerada souhlasím. Pedofilie je problém jako každá jiná úchylka či psychická porucha. I když se srovnáváním s homosexuálem bych byla opatrná. Když homosexuál realizuje svoje touhy, nikomu tím neublíží. Když to udělá pedofil, zneužije tím dítě. Je to jako se sadisty, kteří si jsou toho vědomi, snaží se ovládat, ale pořád jsou sami sebou znechuceni. Vědí, že mají zalíbení v něčem nanejvýš odporném, ale nic s tím nenadělají. Žijí dál a doufají, že se to nikdo o nich nedozví.

11 Yasminn Yasminn | E-mail | Web | 13. října 2014 v 16:16 | Reagovat

[10]: Já bych zase byla opatrná ve srovnání se sadisty, protože taky existuje dost masochistů a BDSM páry takhle žijí normálně. Sadista obvykle nemá zas takový problém najít někoho, komu může "ubližovat" a své touhy může klidně realizovat, přičemž to vyhovuje oběma stranám.

Máš pravdu, že homosexuál své touhy může realizovat. Jde mi prostě o to, že odsuzovat se mají špatné činy a ne lidé, kteří by se teoreticky v budoucnu mohli něčeho špatného dopustit.

12 Domča Domča | 13. října 2014 v 17:25 | Reagovat

no wow tento článek mi na tuto 'orientaci' změnil názor..potlesk.

13 Kajka Kajka | 13. října 2014 v 20:22 | Reagovat

Musim rict, ze jsem rada, ze takovyhle clanek vubec vznikl, mela jsem podobne myslenky a mysleni :)  ale asi bych se nedokazala takhle otevrit pred ostatnimi, asi by me ukamenovali.. :D taky jsem se seznamila s uchylem ,ale nic se nestalo..nastesti :) ale uplne to dokazu pochopit, dokazu se vcitit do jejich role, jsem lesba..a ovladat se je opravdu nekdy tezke ... mezi uciteli byva mnoho pedofilu a jsou temi nejlepsimi uciteli :3 nikdy by na dite nesahli, maji silne sebeovladani, za me jim patri obdiv :) moc dekuji za tento clanek :)

14 akanamin-zamek-hruz akanamin-zamek-hruz | 13. října 2014 v 21:06 | Reagovat

Nedávno jsem dočetla Lolitu, a mám pocit že se v této knize dost vzhlížela i autorka článku. Absolutně s článkem souhlasím. Lolita je 60 let stará kniha, tedy je z doby kdy i orální sex manželů byl nemorální, a v přístupu k pedofilii se nezměnilo vůbec nic. Měli bychom své názory inovovat.

15 Skeptos Skeptos | 13. října 2014 v 23:12 | Reagovat

Najednou to vidím z jiného úhlu, díky za to že autorce že mi sundala z očí pásku :)) alespon ted vím něco víc a nebudu jen tak odsuzovat lidi, kteří za to nemohou.

16 Janča Janča | E-mail | Web | 15. října 2014 v 19:42 | Reagovat

Wow, tím koncem jsi mě úplně dorazila. Mě asi nikdy nenapadlo, že by mohli být pedofilové, kteří by nikdy nikomu neublížili, kromě sebe, protože nemohou ukojit svou touhu a trápí se tím. Díky za tenhle článek. Snad je to pravda. :)

17 Také zneužívaný Také zneužívaný | 28. října 2014 v 16:23 | Reagovat

Opravdu nesouhlasím. Velmi důrazně NE. Ti hodní pedofilové jsou jen ti, kteří se dokážou s dětmi přestat nějak více stýkat. A takových je SAKRA málo.
Ano, může mi jich být líto, ale víš .. zajdi si někdy na stránku, jehož admina tu vzpomínáš. Je tam chat. Pobav se někdy s těmi prasaty... a uvidíš sama. Byť je tam jen vzorek a nejde soudit podle nej...

18 Yasminn Yasminn | E-mail | Web | 28. října 2014 v 16:38 | Reagovat

[17]:Ne, naopak. Vždyť i Foglar byl pedofil a jak toho uměl využít. Pedofilové děti milují a to přece znamená, že by jim neublížili.
Pedofilové, kteří se odkáží ovládat, naopak bývají nejlepší rodiče, učitelé, vedoucí kroužků a tak.

19 Také zneužívaný Také zneužívaný | 29. října 2014 v 17:12 | Reagovat

Prosím Tě, Yasminn, zaprvé - důkaz, že byl Foglar pedofil máš? 2) Ty jsi mu u něčeho svítila, že víš, že nikomu neublížil?  

Víš, co? Staň se alkoholičkou a běž pracovat do baru. Jestli to ani takhle nechápeš, je mi líto, že jsem tu ztrácel čas, ó Ty moudrá a velkodušná znalá celého světa.

20 Lukáš Lukáš | 30. října 2014 v 3:58 | Reagovat

Mám pocit, že se zde hlavně v posledních komentářích dost pere chápání pedofilie jako sexuální záležitosti s chápáním pedofilie jako i lásky. Co z toho je na místě??
... Já sám za sebe jsem pedofilii vždy chápal jen jako věc sexuality. Nedokážu si momentálně přestavit pedofilii jako lásku. Už jen proto, že láska jako taková přece vůbec nezávisí na tom, jaký člověk z vnějšku je, jak je starý a tak dále. Když to přeženu, tak to nemusí dokonce záviset ani na tom, zda je to vůbec bytost lidská. A stejně tak nemusí být v "pohlavní" lásce přece sexualita ani tolik přítomna. ... Je přece jen rozdíl v orientaci směrem k pohlaví (hetero, homo, bi) a v orientaci směrem k nějakému věku. Anebo ne?
.. Čímž se ve mně docela popírají i ty myšlenky a názory, že pedofilové jsou právě pro svou pedofilii třeba výbornými učiteli, rodiči. Souvisí to, že je třeba pedofil skvělý učitel, přímo s pedofilií? Anebo že pedofil nechce ublížit dítěti pro nějakou lásku k němu. Ano, pro lásku pramenící prostě z nějaké náklonnosti a úcty k druhé bytosti, k životu, ale ne snad pro nějakou lásku pedofilní. ? ... Chtěl bych prostě pochopit ono pojetí pedofilní lásky nehnané sexualitou. Samotnému mi to totiž nejde.
.. Láska a sexualita mohou být dost odlišné pojmy, směry. A také vůbec nemusí jít ruku v ruce. Nebo alespoň já to tak chápu a cítím...

21 Lukáš Lukáš | 30. října 2014 v 4:09 | Reagovat

[20]: Čímž chci také říct, že mi nepřipadá správné dávat pedofilii do stejné linie s hetero a homosexualitou. Je to přece jen něco jiného, nebo snad ne? ... Nemyslím teď, že by měla být pedofilie přímo nějaká úchylka. Nemyslím nic, nemám na to momentálně názor. Určitě také nyní pedofilii ani pedofily nijak nesoudím. Pochopení, tolerance a otevřenost je strašně hodně na místě. Jen už nevím, zda je na místě nějaké srovnávání a zobecňování např. s rovinou lásky.

22 Petra Petra | E-mail | 30. října 2014 v 7:06 | Reagovat

S bodem v profilu: Ráda si hraju na intelektuála, především pak se slovem "hraju" souhlasím.

Srovnávat homosexualitu s pedofilií, efebofilií nebo hebefilií, je totiž dost hloupé.
Měla by ste si slečno uvědomit, že to, že ještě nikomu neublížili neznamená, že tak neučiní, bohužel k tomu stačí malý impuls.
Pokud nedojde k něčemu vysloveně drastickému, jen k nějakým dotykům nebo pusinkám, ani neuznají, že ani to není v pořádku a jen to tomu "nerovnému" partnerovi - dítěti jakéhokoliv věku ublíží a může to ovlivnit zbytek jeho života.
Velice by mě zajímal váš názor ve chvíli, kdyby se třeba vašemu budoucímu dítěti něco podobého stalo, a ono by se potkalo s do té doby hodným nikomu neubližujícím pedofilem, a bylo by první u koho by se dotyčný pedofilní chudák neudržel.
Měla by jste si najít k opozici, kterou se zřejmě potřebujete odlišit, jiné téma.

23 Daniel Daniel | E-mail | 30. října 2014 v 12:13 | Reagovat

[17]: Jakožto heterosexuální pedofil si dovoluji nesouhlasit. Podle mých zkušeností si naopak dovolím tvrdit, že nejlepší věc, kterou pedofil může udělat pro své duševní zdraví, je trávit svůj čas s dětmi a trávit ho smysluplným způsobem. A nejúžasnější věc, která heterosexuálního pedofila může v životě potkat, je mít vlastní rodinu a nejlépe dceru. Pro mě osobně byla velká úleva, když dcera dorostla do věku šesti let, a já zjistil, že nejenom že nejsem schopen sexuálních myšlenek a fantazií, které by se týkali jí, ale nejsem schopen ani sexuálních myšlenek, které by se týkali jejích kamarádek a spolužaček. Samozřejmě že podmínkou toho, aby se pedofil mohl přiblížit k dětem, je být smířený se svou sexualitou a být ochotný vzdát se svých neuskutečnitelných sexuálních tužeb a přání. Stojí to za to. Protože čas strávený s dětmi je nakonec mnohem krásnější, než všechny všechny ty sexuální sny a představy.

[20]: Pedofilie je především o sexuální přitažlivosti. Nicméně je na nás, jak s tou sexuální přitažlivostí naložíme. Už jsem se v životě zažil situaci, kdy jsem na půlhodinový rozhovor s nádhernou pětiletou holčičkou zareagoval tak, že jsem napsal zamilovanou písničku mojí manželce. Nebýt té malé holčičky, nedostal bych inspiraci. Ale moje manželka je tou, která si ze všech lidí na světě nejvíce zaslouží moji lásku a úctu. Jí vděčím za ty nejkrásnější věci, které v životě mám. Zaslouží si být milována.

Yasminn, díky za článek.

24 Lukáš Lukáš | 30. října 2014 v 15:08 | Reagovat

[23]: To je krásně řečeno, popsáno...
A jsem také moc rád, že Vaše slova mimojiné i názorně umlčují přesudky typu: "Měli bychom si uvědomit, že to, že pedofil ještě nikomu neublížil, neznamená, že tak neučiní. Bohužel k tomu stačí malý impuls." (Což je dost smutný postoj.. Takové soudy mě dost smutně pobuřují a zároveň je těžké proti nim něco argumentovat..)

25 Lenin Lenin | Web | 5. listopadu 2014 v 11:58 | Reagovat

Ohánět se procenty je sice moc hezké, ale bohužel statistika toho člověku o pravých číslech moc nepoví. Většina pedofilů je totiž očím veřejnosti skryta a spoustu z nich svoje touhy víceméně uskutečňuje, jen často mají to štěstí, že jejich oběti nepromluví, jelikož nechápou, co se stalo, stydí se za to, bojí se o tom mluvit či prostě a jednoduše ještě mluvit nemohou. Také jsem se setkala s tím, že před tímhle problémem okolí zavřelo oči. Dětem se často nevěří, když se svěří se svým trápením. A proto se mi nelíbí, že poslední dobou pár jedinců pedofily obhajuje a vyzývá společnost k lítosti.

Podle mě je každý pedofil hrozbou. Nikdo nemůže říct, že ten a ten je jednoznačně neškodný, protože ať už se člověk snaží jakkoli, moc dobře si napsala, že sexuální pud je jedním z nejsilnějších a ve slabších chvilkách se mu prostě a jednoduše nejde bránit.

Ano, jsou to lidé, ale lidé, kteří by měli podstupovat léčbu, stejně jako třeba lidé se schizofrenií. Taky ti asi nepřijde v pořádku, aby tací pobíhali po světě bez užívání medikamentů, když bez nich rapidně roste možnost, že daný člověk ublíží, byť za to v podstatě nemůže.

A vážně bys svěřila vlastního potomka do rukou člověku, o kterém bys věděla, že má děti "nezdravě" rád?

26 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 5. listopadu 2014 v 12:17 | Reagovat

Mluvíš mi z duše, taky se o téma pedofilie dlouhodobě zajímám a jsem ráda, že podobně kontroverzní názor nemám jenom já. (On v zásadě není ani tak kontroverzní, pouze lidé mají pořád před očima chlápka s knírem, co na hřišti osahává intimní partie malých holčiček... Takže jim připadá přes čáru.)

27 Yasminn Yasminn | E-mail | Web | 5. listopadu 2014 v 12:42 | Reagovat

[25]: Jenže to platí, ať už dítě znásilní či zneužije kdokoli, že se dítě pak bojí mluvit. Já jsem byla zneužívaná od člověka, který pedofil nebyl a prostě mi přijde strašně hnusný, že se to na ně svádí (a oni se nemohou bránit), zatímco na lidi s "normální" sexualitou si údajně pozor dávat nemusíme.

Já neříkám, že nejsou hrozbou, ačkoli pevně věřím, že pokud jde o psychicky zdravého člověka, dokáže svým touhám zabránit asi jako když člověk se sadistickými sklony nebývá vrah a násilník.

Nicméně stále platí, že většina pedofilů své touhy neuskuteční, to popřít prostě nejde. Ostatně, pokud milují děti, přece jim neublíží.

[26]: To mě těší :)

28 Lenin Lenin | Web | 5. listopadu 2014 v 13:11 | Reagovat

[27]: Jasně, není fér, když společnost tvrdí, že muž, který znásilní třeba třináctiletou holku s vyvinutými pohlavními znaky, je odpornej pedofil. Jakmile má dítě druhotné pohlavní znaky, nedá se o pedofílii hovořit, samozřejmě, a je to jen neznalost lidí.

Jak konkrétně si poznala, že to není pedofil, už si byla "velká"?

Já byla zneužita několikrát od 5-7 let (jedním a tím samým člověkem), než mi došlo, o co se jedná a začala se bránit. Nikomu jsem se ale nesvěřila, myslela jsem, že je to moje vina, dělala jsem něco, co se nemá a musím se stydět. Toho člověka dodnes pravidelně vídám a asi nikdo cizí by to do něj neřekl. Má ženu, syna, žije poměrně normální život. Přesto jsem si jista, že jeho nejbližší okolí o tom ví od jiné slečny, která byla chytřejší a nedržela zobák. A co se děje? Všichni mlčí a dělají, že je všechno v pořádku, jen si hlídají děcka.

Z okolí známých znám ještě další dva muže, kteří jsou jednoznačně pedofilové a ví se to o nich, ale opět ticho po pěšině.

Já nevím, jestli většina z nich svoje choutky neuskuteční, zkušenost mi spíš napovídá, že se o tom nikdo nedozví, ale budiž, je to můj názor.

A mimochodem, když jdu v noci městem, taky se bojím zneužití, byť jsem už pro pedofily vážně nežádaný zboží. Moc dobře si uvědomuju, že i každý "normální heterosexuální muž" pro mě může být nebezpečný.

29 Yasminn Yasminn | E-mail | Web | 5. listopadu 2014 v 13:15 | Reagovat

[28]: Mně bylo deset.

Vím, že se normálně díval na dospělý porno a i o dospělých ženksých přede mnou mluvil a tak. Nechce se mi to rozebírat, ale jsme o tom přesvědčená.

Tak, u mě o tom nikdo neví, kromě lidí na internetu. Byla jsem na policii, protože na něco přišli, ale všechno jsem popřela a ten chlap stejně zanedlouho zemřel. Taky jsem si myslela, že je to moje vina.

30 Cicuš :) Cicuš :) | Web | 5. listopadu 2014 v 13:24 | Reagovat

Ak mám byť úprimná tak každý máme  svoje úchylky alebo lepšie povedané každý z nás niečo skrýva. Či už je to niečo sexuálneho, sadistického a podobne. Každý sa so svojím problémom musí vysporiadať  a naučiť ovládať. Pravdaže nájdu sa aj taký čo sú v ovládaní svojích chúťok slabší a nedokážu sa ovládať a tým sa prakticky stávajú pre spoločnosť nebezpečný. A tým sa podľa môjho názoru začína problematika... pretože my ľudia nedokážeme niekoho akceptovať kto má úchylku a pritom ju dokáže ovládať ( pravdaže česť ľuďom, ktorí vedia iného človeka akceptovať).... ak sa dozvieme, že niekto má rád deti ale neubližuje im len si predstavuje aké by bolo mať to dieťa pri sebe my to už začneme brať že je pedofil a že by sa mal dať liečiť ... Podľa mňa by sme si mali toho človeka vypočuť a urobiť nejaké závery až potom čo s ním strávime nejaký čas.... podľa mňa pedofil, ktorý znásilnil dieťa nie je pedofil ale je chorí idiot ak sa mám takto vyjadriť, pretože svojím činom pošpinil tých ktorí svoju orientáciu k deťom zatajujú a trpia....

31 Malina Malina | E-mail | Web | 5. listopadu 2014 v 13:34 | Reagovat

Ze článku mám rozporuplné pocity. Souhlasím i nesouhlasím. Všem tady diskutujícím bych doporučila projít si lékařskou literaturu pedofilii vysvětlující a opravdu si projít statistiky. nebo alespoň si přečíst komentář 23 - Daniel!

Každopádně nechápu odmítavé a urážlivé komentáře, svoboda projevu a slova, ne?

32 Malina Malina | E-mail | Web | 5. listopadu 2014 v 13:37 | Reagovat

Nebo ani ne lékařskou jako spíše odbornou na téma sexuální deviaci či parafilie. opravdu je tu jen málo komentářů, které by sledovaly "pravdu" a střední proud problému tak, jako autorka.

33 Holoubek Holoubek | Web | 5. listopadu 2014 v 14:07 | Reagovat

Amen. Já sice nejsem pedofil, naopak, já mám odjakživa slabost pro starší muže. Ale v mém věku to je taky něco jako zakázaná úchylka, pro většinu mužů nejsem zajímavá a moje okolí ta představa děsí/znechucuje? Nevím. Každopádně s tebou opravdu souhlasím, každý má na svou sexualitu právo a když tím nikomu neubližuje, nemá zas nikdo právo mu v ní bránit. :)

34 Nosferatu Psiren, NEblahé paměti Nosferatu Psiren, NEblahé paměti | E-mail | Web | 5. listopadu 2014 v 14:09 | Reagovat

Rozdíl mezi pedofilem a násilníkem vnímám už dlouho. Částečně k tomu napomohla škola, kterou studuji, částečně můj vlastní zájem o nejrůznější problematiky. Je to stejné, jako když pyrofil se na oheň rád dívá, ale sám by požár nezaložil (aka není pyroman). Pedofil se na dítě rád dívá, ale neublíží mu. Společenská škodlivost při případném spáchání jednoho (založení požáru) nebo druhého (sexuální zneužití dítěte) trestného činu se samozřejmě liší, ale pokud k žádné škodě nedojde, není třeba nic řešit.

35 Nekra Nekra | Web | 5. listopadu 2014 v 14:17 | Reagovat

Po přečtení vsuvky si myslím, že jsi hodně toleraPo přečtení vsuvky si myslím, že jsi hodně tolerantní a chápavá bytost, uvažující o věcech do hloubky a ne jen na povrchu (neodsuzování pedofilů "šmahem" bych přece jen víc čekal od někoho bez tématicky špatné zkušenosti).

Ohledně srovnání s homosexualitou souhlasím s tím, že se jedná o menšinu. Rozdíl ve vnímání většinové společnosti pramení z té potenciální nebezpečnosti.
Podobně jako další formy přitažlivostí, jejichž přímé praktikování je nelegální a nemorální (zooilie, nekrofilie...).

Myslím si, že substituční forma pornografie (povídky, kreslené komiksy, atd. pořízené bez nelegálního a reálného zneužívání) by byla přínosná věc. Vidím v tom metodu "upuštění páry", zatímco když to v sobě lidi budou muset víc dusit (nebudou mít ani tu legálně vyrobenou pornografii), bude se to v nich víc hromadit a snáze "bouchnou" (nevydrží to a překročí tu hranici morálky a zákona).

36 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 5. listopadu 2014 v 15:05 | Reagovat

Dobře, celkově souhlasim. Taky sem úchyl. Každej je na něco úchyl, to se jednoduše ve společnosti musí tolerovat.
Jen prosím vynechat ty slova o lehkém srovnávání s homosexualitou. O to bych se raději vůbec neopírala, to sou dvě věci, který nemaj vůbec nic společnýho... Obecně, žádný sexuální preference se mezi sebou nedaj srovnávat v žádnym bodě.

37 Em Age Em Age | Web | 5. listopadu 2014 v 15:42 | Reagovat

To, co řekl Joe ve svém posledním monologu, je pravda. Takhle jsem o tom nikdy nepřemýšlela, díky za rozšíření obzorů. :)

38 Em Age Em Age | Web | 5. listopadu 2014 v 15:43 | Reagovat

[36]: To je taky pravda. I mně to srovnání trochu "tahalo za vlasy".. :)

39 Em Age Em Age | Web | 5. listopadu 2014 v 15:44 | Reagovat

[38]: *mě -.- :D

40 Em Age Em Age | Web | 5. listopadu 2014 v 15:49 | Reagovat

Jinak pochopili jste někdo ten obrázek k článku na hlavní straně blog.cz? Proč je tam ten chlap v kapuci, co vypadá jako mozkomor hovořící dvojkovou soustavou? :D

41 Yasminn Yasminn | E-mail | Web | 5. listopadu 2014 v 15:57 | Reagovat

[40]: Podobnou fotku použili tady http://fanda.nova.cz/clanek/zajimavosti/pedofilove-nejsou-jen-zli-maniaci.html

Taky nechápu. :D U rozhovoru s prostitutkou se tam trefili lépe: http://fanda.nova.cz/clanek/zajimavosti/rozhovor-s-prostitutkou.html ale zas mi přijde, že to tam zní skoro jako bych ta prostitutka byla já... :D

42 Mariella Mariella | Web | 5. listopadu 2014 v 16:07 | Reagovat

Děkuji za pěkný a rozumný článek.

O pedofilii jsme se učili i ve škole a skutečně je to jinak, než si myslí většina. (Což je ale, myslím, zbytečné tu znovu rozebírat.)

Osobně jsem za práva homosexuálů i jiných sexuálních menšin, jen vždy za podmínky, aby se tím neomezovali ostatní. Nesnáším upřednostňování jedné věci nad druhou, to nejde. Ať práva jsou, ale ne na úkor jiných. A ať si každý v posteli dělá, co chce, pokud to jiným neubližuje a není to proti jejich vůli (a přeci to jde všude, i když se to některým nemusí zdát...).

43 Radfordová Radfordová | Web | 5. listopadu 2014 v 16:37 | Reagovat

líbí se mi, že jsme se od věčně omílané homosexuality začali dostávat taky někam dál, i k oblastem, které už zase tolik lidí tolerovat nedokáže.
jinak už asi bylo všechno, co jsem chtěla dodat, řečeno :)

44 Unknown Unknown | 5. listopadu 2014 v 18:23 | Reagovat

CHápu, že každá mince má dvě strany, ALE mám takového člověka v rodině(byli jsme svědčit u soudu, odsoudili ho a seděl, má to diagnostikované od lékařů), a přesto, nebo možná právě proto s Tvým ačkoliv velice osvětovým názorem opravdu nemůžu souhlasit.....Nikdy bych mu své potencionální potomky nepůjčila ani na pět minut. Už jen při vzpomínce, jak hladově koukal na mě, když jsem byla malá mě zachvátí husina...

45 todanis todanis | Web | 5. listopadu 2014 v 20:38 | Reagovat

Díky moc! Vzala jsi to úplně za jiný konec než ostatní. Nikdy jsem si o tom moc nezjišťoval a tak jsem byl ten co měl pedofila právě za devianta který ubližuje dětem. Asi výchova televize, každopádně díky. Ano zneužití dítěte je opravdu opravdu zlé, ale sama pedofilie je asi i "normální" myslím si že by nebylo špatné to někdy naučit i děti ve škole a trochu s tím sblížit společnost, jelikož myslím že je většina lidí co si myslí že je to špatné. Ale jsme společnost moderní a uznáváme homosexuály, bisexuály a další -sexuály, tak proč né pedofily? :)

46 missneverfree missneverfree | E-mail | Web | 5. listopadu 2014 v 21:28 | Reagovat

Se článkem obecně souhlasím. Dětská pornografie bez použití dětí, která by byla legální, je jistě lepší možnost, než potajmu stahované fotky dětí z dovolené, co maminky nadšeně uploadují na net. Otázkou je, kdo by si šel takový materiál koupit do knihkupectví, já bych to třeba, být pedofilem, nesvedla. Nedá se očekávat, že veřejnost bude tohle tolerovat, alespoň ne zatím.
Já osobně věřím, že je možné se ovládat a že to spousta pedofilů dělá, ale zda bych člověku, o kterém to vím, svěřila své dítě... Těžko říct, chtěla bych jim věřit, ale pocitově je to velmi nepřirozené. Děti mají rádi tělesný kontakt, je to pro ně přirozené, a v takové situaci, kdy mu dítě vleze na klín a začne ho pusinkovat, musí být pro pedofila hrozně těžké rozlišit, co je správné, a co ne. Spoustu z nich ani nenapadne udělat něco vyloženě sexuálního, ale kde najít tu hranici?
To není ani tak argument proti pedofilům, ale to, co vám přijde u "normálních" lidí přirozené (že dítě pohladí po hlavě, vezmou si ho na klín) u pedofilů vypadá jinak a většinová společnost by to těžko přijímala, pokud by se takový člověk ke své orientaci veřejně přiznal. A upřímně, neměla bych z toho dobrý pocit, i když se považuju za tolerantní osobu.
Ať chtějí nebo ne, pedofilové budou považování za hrozbu, protože zvýšené riziko ublížení dítěti tam je. Sexuální pud je jeden z nejsilnějších. Ale dá se ovládnout, a proto bychom neměli generalizovat, a těch, kteří to dokážou, si vážit.

47 Devoy Devoy | Web | 5. listopadu 2014 v 23:27 | Reagovat

Děkuji za článek, otevřel mi oči, nikdy by mě nenapadlo se na pedofila podívat z tohoto úhlu.

48 Takara Takara | Web | 6. listopadu 2014 v 2:37 | Reagovat

pedofil a homosexuál je trošku z jiného soudku...proč bychom pedofilii neměli tolerovat? Protože to, že řada pedofilů nenapadne dítě je sice moc hezké, ale pořád existuje spousta, která to dítě napadne...takže co s tím...a co třeba zoofilie, neměli bychom tolerovat i tu, protože většina se k ovci tak snadno nedostane? Jinak až budeš mít vlastní dítě, budeš tak benevolentní a pošleš ho hrát si ke strejdovi, kterému se líbí malé děti? Jsem proti různým honům na pedofily, v USA to narostlo do obludných rozměrů...ale jsem příliš daleko od tolerování sexuální úchylky...

49 todanis todanis | Web | 6. listopadu 2014 v 6:57 | Reagovat

[46]: Dnes se knížky dají koupit i přes net.

50 Yasminn Yasminn | E-mail | Web | 6. listopadu 2014 v 8:27 | Reagovat

[48]: I kdyby dítě napadlo čtyřikrát víc pedofilů, než podle oficiálních statistik, pořád to není ani polovina z pedofilů. A nemůžeš odsoudit tolik lidí (tu druhou víc než polovinu) za něco, co nikdy neudělají.

51 Takara Takara | Web | 6. listopadu 2014 v 9:57 | Reagovat

[50]: Koho odsuzuju? Žádný odsuzující koment jsem nenapsala, ti lidé za to nemůžou, ale za své akce a reakce už ano...(i za to jestli se s tím rozhodnou něco dělat nebo tomu nechají volný průběh) tvrdím, že pedofilii nelze tolerovat (není to nic normálního ani společensky přijatelného), protože riziko pro děti je příliš vysoké...a to že to nemůžu tolerovat, je dáno už mojí profesí... každé podezření na zneužívání dětí, jsem ze zákona povinna ohlásit na policii, tzn. i pedofílii...nepořádám hon na čarodějnice, ale jsem pro to, aby lidé, kterých se tento problém týče, se svým problémem minimálně někam docházeli a tvářit se, že se jedná o něco normálního co by se mělo tolerovat, mi přijde až nemorální...

Jinak jak víš, že to nikdy neudělají, kde bereš tu jistotu?

Jak víš, co je spouštěčem, kolikrát to nepozná ani velmi dobrý psychiatr, protože do hlavy prostě nikdy nikomu nevidíme...a v pedofilii jde o sexuální pud (pudy se těžko ovládají, takže určitá medikace je na místě, jsou známy případy pedofilů, kteří se dobrovolně rozhodli pro kastraci, protože měli za to, že se jinak neovládnou a někomu ublíží) Tvůj článek je super na šíření osvěty a povědomí o pedofilii jako takové...ale to je tak vše...

Jinak projela jsem příběhy zde a je mi smutno, kolik lidí bylo zneužíváno v dětství...je to smutné...nicméně nevěřím, že lidé, kteří je zneužívali, neměli minimálně pedofilní sklony, i když třeba sledovali porno pro dospělé (to se totiž vzájemně nevylučuje, proto u každého obvinění ze znásilnění dětí se provádí psychiatrické vyšetření, které ukáže zda má onen člověk pedofilní sklony nebo ne)...Pedofil se může normálně oženit, mít rodinu a přitom mít slabost pro malé děti...nic není 100%, pokud někdo sahá na děti se sexuálním podtextem, tak je jedno, že sleduje dospělácké porno, ty pedofilní sklony tam prostě jsou...ne že ne...

52 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 6. listopadu 2014 v 10:01 | Reagovat

Jsem pro, aby se nedělal zločin z počítačové grafiky a literárního dětského porna. To rozhodně. I kdyby třeba jen proto, že to má být použité ne jako porno ale jako součást nějakého jiného díla, ale už to nejde, páč by to bylo klasifikované jako porno a zakázané a tadá. To jo.
Jsem taky pro, abychom respektovali, když ten pedofil prostě poklidně žije a ví, že realizovat plnohodnotný vztah podle své orientace nemůže a vypořádává se s tím. To je nutný, nemůžeme člověka vystrčit ze společnosti za něco, za co nemůže, to bychom se ocitli zpátky v době, kdy deformovaní jedinci žebrali a umírali na ulicích.
Nemůžu ale souhlasit, že je potřeba stejná tolerance, jako u homosexuálů nepedofilů. Ne kvůli možnému násilí, ale právě kvůli objektu jejich zájmu. Homosexuálové totiž mají zájem na někom, s kým být můžou a není problém, pokoud je to oboustranně dobrovolné. Prostě jsou to lidé, co už můžou, a je jen na nich jaké praktiky a s kým budou provozovat a koho si vyberou jako partnera. A spíš než tolerovat takové by se to jednoduše nemělo řešit, jako se neřeší heterosexuálové. Prostě jde o lidi, co můžou mít vztah, do kterého nikomu nic není. Jenže pedofil má zájem o někoho, do koho se může sice zamilovat a věnovat mu pozornost, což pro to dítě zdaleka nemusí být jen negativní (třeba když je to nějaký trenér nebo vedoucí, co se o něj prostě jen stará a záleží mu na tom, aby se mělo dobře), ale nemůže s ním mít vztah, natož sexuální, má zájem o někoho, kdo v naší společnosti "není způsobilý mít poměr" a to prostě nejde tolerovat, čili dívat se na to jako že je to v pořádku. Protože to není v pořádku. V pořádku je, když žije tak, aby nikomu neublížil. V pořádku ale není jeho orientace.

Ovšem neskutečně mi vadí, že dojde k napadení dítěte a hned každý řve, že to udělal pedofil. Ve většině případů opravdu ne. Nebo mi vadí, že šestnáctka má vztah s třicetiletým a on je hned pedofil - jasně, že není, pokud ona nevypadá na dvanáct. A taky mi vadí, že nevhodnost "převlékání a zmalování holčiček za dospělé" spousta lidí demonstruje slovy, že takhle lákají pedofily. Nelákají, ten má zájem o dítě, co nemá vyvinuté seknudrání pohlavní znaky. Ale to už jim člověk nevysvětlí.

Snad jsem se do toho nezamotala.

53 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 6. listopadu 2014 v 10:08 | Reagovat

[22]: Heterosexuál, kterého už roky nechce žádná ženská, teda je podle této logiky úplně stejně odsouzeníhodný, protože nemůže ukojit chtíč a tak stačí jen málo, aby se na nějakou vrhnul a znásilnil jí, jo? Proč mám pocit, že tohle už tak masově rozšířený názor nebude, hlavně když si vzpomenu na spousty starých mládenců, co už o žádnou ženskou dvacet let nezakopli, co znám z naší vesnice, kdežto u pedofila ano? Sexuální orientace je jedna věc, sklony k násilí věc druhá.

54 Petra Petra | 7. listopadu 2014 v 13:55 | Reagovat

Pedofilové nemají většinou sklony k násilí, s dětmi si rozumí, vyhledávají jejich společnost jako vedoucí kroužku, táborů atp., pak se jich například dotýkají, snaží se je líbat a v podstatě je berou jako rovnocenou partnerku. Nemusí nutně jít o násilí a drsný pohlavní styk, a přesto to na křehké duši dítěte může zanechat doživotně "vrub". Ti muži co znásilňují - mají též určitou disfuncki mozku, nějakou úchylku, líbí se jim to, tito jsou stejní jako pedofilové. Ne normální zdraví jedinci, kteří dlouho nemají partnerku.

55 kdysinekdorekl kdysinekdorekl | 10. prosince 2014 v 18:44 | Reagovat

S článkem souhlasím. Je to hodně o povaze člověka. Někteří pedofilové se k dětem chovají normálně ba dokonce jim pomáhají a tvrdí (neříkám že to je pravda), že by jim nikdy neublížili.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama